De ljuva stunderna med att jobba i klädesbutik

De ljuva stunderna med att jobba i klädesbutik:
1. Du kan flörta hur mycket som helst med kunderna
2. Du träffar på en hel värld av olika sorters människor och personligheter varje dag
3. Du blir kallad för allt ifrån gumman, tjejen, lillen till läckerbit
4. Du lär känna flera underbara människor som man jobbar med varje dag
5. Du tror att du har tråkigt men så händer det du aldrig trodde skulle hända just idag (blicka neråt)


Sen har vi ju det ljuva stunderna när det händer oväntade saker i butiken, dvs omklädningsrummen.
Det var en vacker dag när jag slinker in på jobbet, allting är som vanligt, kollar på klockan och inser att det är ett par timmar kvar och det är rätt så segt med kunder. Drar till med ett litet suck och tar en klunk vatten för att 10sekunder till ska dra från den återstående tiden som är kvar. Kan det inte hända något tänker jag. Det går någon timme till, går in och ut flera kunder i omklädningsrummen. Är påväg att hämta ett par jeans som ligger på bordet, men för att komma dit måste jag ta mig förbi omklädningsrummen närmast kassan, tar en snabb blick ner för att titta så allting är okej, min blick dras tillbaka och inser att jag ser fyra fötter istället för två fötter i ena omkädningsrummet. Jaha, okej, antingen så byter man om i varsitt eller så väntar ena personen utanför. Sticker fram mitt huvud över kanten och talar snällt om detta för personerna inne vilket jag förmodar är två tjejer såklart. Men icke sa nicke, jag ser en blond filur med långt hår och en med rätt mörkt hår och KORT hår? en kille? ställer jag mig frågan.

Båda tittar med en förvirrande eller näst intill generad blick på mig som att jag just kommit på dom göra "sitt". Vilket jag precis gjort! När personerna stiger ut ur omklädningsrummet får jag en snabb blick av killen som varit där inne med denna blonda flicka. Vi inser båda att vi har en gemensam eller snarare bekant vän, HANS FLICKVÄN!
Men det roliga var, hans flickvän var inte med honom i omklädningsrummet?

Jag säger då bara; om man ska vara otrogen, gör det hemma där ingen får reda på detta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0